موفقیت و شادکامی
موفقیت و شادکامی

چگونه میتوان به موفقیت رسید ؟

 مهمترین مهارت در راه رسیدن به موفقیت توانایی تعیین اهداف کاملا شفاف و تعریف شده و سپس طرح برنامه های بسیار دقیق برای جامه عمل پوشاندن به آن اهداف است .

 توانایی شما در اینکه تصمیم بگیرید دقیقا چه میخواهید بعد خواسته هایتان را بنویسید , ضرب العجل تعیین کنید , نقشه رسیدن به اهداف تان را بکشید و هر روز روی نقشه تان کار کنید همه و همه شما را در رسیدن به موفقیت های چشمگیر در تمام آحاد زندگی یاری می رساند .

در عین حال , لازم است که به طور مداوم به یادگیری و توسعه مهارت ها و توانمندیهای جدید بپردازیم . ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم . دانش و مهارت , راهگشای آینده هستند . به محض اینکه متوجه شدید که خواهان چه چیزی هستید و آموختید که برای دست یافتن به آرزوی های خود لازم است چه نکات دیگری بیاموزید , لازم است که پافشاری بیشتری به خرج بدهید و این خود یکی از شاخص های مهم در رسیدن به موفقیت های بسیار بزرگ است . به دنبال دست و پنجه نرم کردن با ناملایمات , رویارویی با یاس و ناامیدی و سکندری خوردن های فراوان است که به موفقیت های چشمگیری دست خواهید یافت .

تنها کسانی که پافشاری می کنند و پافشاری می کنند و پافشاری می کنند به قله های رفیع موفقیت می رسند .

فکر می کنید در حوضه کاری شما چه کسانی تا کنون به برتری رسیده اند ؟

 امروزه هزاران سخنران , مولف , نویسنده و کارآموز در حال کار در حوزه های مختلف موفقیت هستند . یکی از برترین های تجارت پیتر دراکر ( Peter Drucker  ) است . او نسبت به دیگر اشخاص فعال در زمینه تجارت و مدیریت بازرگانی در قرن بیستم دارای بیشترین تفکرات تاثیر گذار می باشد .

همچنین سخنران های بسیاری به ایراد خطابه در این حوزه می پردازند . سخنرانان محبوب من دنیس ویتلی ( Denis Waitley  ) , جیم ران ( Jim Rohn ) , آنتونی رابینز ( Anthony Robbins  ) , زیگ زیگلار ( Zig Ziglar  ) هستند . ضمنا برای دیگر سخنرانها ارزش خاصی قائل هستم .

 چه شخصیتی از گذشته تا به امروز را بیش از همه تحسین می کنید و چرا ؟ این شخصیت چگونه چشم انداز زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است ؟

 خیلی از مردان و زنان خواه کسانی که در قید حیات هستند خواه آنهایی که دار فانی را وداع گفته اند , در طول این سالها مرا تحت قرار داده اند . در دوران جوانی داستانهای زندگی شخصیت های تاریخی چون اسکندر مقدونی , هانیبال , کوروش کبیر , چنگیز خان مغول , ناپلئون بناپارت , ولینگتون , جورج واشنگتن , داگلاس مک آرتو و خیلی های دیگر را خواندم . در این میان به اهمیت بسیار زیاد شفافیت در هدف گذاری , بی پروایی , سر سختی , مقاومت , قدرت اراده و تصمیم گیری و توان شروع دوباره بلافاصله پس از شکست و ناامیدی پی بردم .

به منظور دست یابی به پیشرفت های فردی میتوانم بگویم که خواندن تمامی جزئیات کتابهای ناپلئون هیل , مکس ول مالتز , کلود بریستول , ارل نایتینگل , آنتونی رابینز و عمل به راهکارهای ارائه شده آنها بسیار تاثیر گذار بوده است . هریک از این افراد ایفاگر نقش مهمی در درک موفقیت فردی هستند .

 در عرصه تجارت کتاب های کسانی همچون پیتر دراکر , آندرو گرو , بیل گیتس , نیل رکهام , تام هاپکینز , تام پیترز و بسیاری دیگر را مطالعه کردم .

در زمینه پیشرفت های معنوی , من به شخصه با آلبرت شوایتزر ( Schweitzer  Albert ) در آفریقا تمرین کردم . من عیسی مسیح ( ع ) و مادر ترزا را بسیار ستایش میکنم . در طول این سالها کتاب های زیادی در حوزه معنویت و آداب و رسوم مذهبی مطالعه کرده ام و همگی آنها برایم سودمند و منشا خرد و بصیرت بوده اند .

در تمام این موارد در جستجوی اصول جهانی و حکمت بی پایان و ابدی بوده ام تا بتوانم آنها را در زندگی شخصیم اعمال کنم و آنگاه آنها را به دیگران بیاموزم تا دیگران نیز در زندگی شخصی شان اعمال کنند و به موفقیت نامحدود دست یابند .

 به چه کسانی بیشتر ارادت داشته و خود را دنباله رو آنها می بینید ؟

 نمی توانم بگویم به کسی بیش از دیگری ارادت دارم . من همه نام آوران تاریخ را تحسین می کنم . خاصه فرماندهان بزرگ نظامی که توانستند به رغم وجود مشکلات فراوان بر سر راه شان به پیروزی چشم گیری دست پیدا کنند . افرادی مثل بیل گیتس را میستایم که توانست به یک فعالیت تجاری لبریز از هیجان و موفقیت دست بزند . در عین حال به تمام رهبران معنوی زمان خود از هر فرقه و مذهبی که باشند ارادت می ورزم و برای آنها احترام خاصی قایلم . در نتیجه فلسفه زندگی من برقراری تعادل میان بی پروایی در رفتن به استقبال خطر و جهت بخشیدن به اعمال و رفتار از یک سو و رسیدن به پیشرفت معنوی و تفکر و تعمق از سوی دیگر است .

برایان تریسی

تا کنون با چه شکست هایی روبرو شدید و از این شکست ها چه درس هایی یاد گرفته اید ؟

 تا امروز هر بار که دست به انجام کاری زده ام در کنارش شکست بعد از شکست بعد از شکست را نیز تجربه کرده ام . آموخته ام که عقب نشستن ها , ناامید شدن ها و ناکامی های موقت در زندگی به همان اندازه عمل دم و بازدم فرایندی عادی و طبیعی هستند. در دوران تحصیل با شکست مواجه شدم . در اولین , دومین و سومین تلاش برای عبور از صحرای بزرگ آفریقا طعم تلخ شکست را چشیدم . حداقل در اولین تجربیات شغلی ام شکست خورده ام . وقتی که دست به کار فروش تمام وقت زدم , در مرحله فروش صدها بار شکست خوردم . وقتی که به سمت مدیریت روی آوردم , اشتباهات بی شماری را مرتکب شدم . در هر مرحله از زندگی و شغلم پیش از دستیابی به موفقیت بارها و بارها شکست را تجربه کردم . حاصل تجربیاتم چیزی نیست جز ضرورت ایستادگی , ثبات قدم و سر سختی . همه آن کسانی که به پیروزی های چشمگیری دست یافته اند بی شک بارها و بارها طعم بسیار تلخ شکست را نیز چشیده اند . دلیل موفقیت افراد این است که هیچگاه دست از تلاش نمی کشند و تن به عقب نشینی نمی دهند و اهمیتی نمی دهند که شکست خوردن تا چه اندازه در نزد دیگران بد به نظر می آید .

 از این حرفه ای که در پیش گرفته اید از روند زندگی خود تا چه اندازه ناراضی و پشیمان هستید ؟

خوشحالم که در همینجا به همه بگویم که حقیقتاً پشیمان نیستم . اگر هم روزی پشیمانی به سراغم بیاید تنها زمانی است که سرمایه خودم را صرف پرداختن به ایده های دیگر افراد نمایم . به شما اطمینان میدهم چنان چه بر روی باورهای دیگران و کسب و کار آنها سرمایه گذاری نمایید به احتمال 99 درصد تمام ثروت خود را از دست میدهید . آموخته ام که بسیار بهتر است که بر روی باورها و کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید , که در این صورت همه چیز در کنترل اختیار شماست .

 در سال گذشته به چه نکته ای پی برده اید که برایتان بسیار معنی دار است ؟

سال گذشته ساعات زیادی را به مطالعه چرخه های حیات تجارت ها و مشاغل مختلف پرداختم . آموخته ام که هر زندگی , هر شغل , هر محصول و هر تجارت دارای چهار چرخه تولد , رشد , بلوغ و افول است .

بر هر فردی لازم است که به زندگی خود نگاهی بیندازد و ببیند که در این منحنی در چه جایگاهی قرار گرفته است . من خودم از نظر شغلی هنوز در مرحله رشد قرار دارم . اما برخی از محصولاتی که ارائه میدهم و نیز برخی از سمینارهایی که برگزار میکنم وارد مرحله افول شده اند اما بسیاری از ایده های نوین شغلی من در مراحل تکمیل و تولد هستند .

 شعار شما در زندگی چیست ؟

 من سه شعار خاص برایان تریسی دارم . هر چه سریعتر دست به کار شو , انجامش بده و هرگز تسلیم نشو .

لازم به ذکر است که آقای برایان تریسی در ماه خرداد ۸۶ به تهران آمدند و یک سمینار ۳ روزه گذاشتند .

این هم سایت و وبلاگ شخصی برایان تریسی :
http://www.briantracy.com/

http://blogs.briantracy.com/

منبع : مجله موفقیت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, توسط رامین و سعید |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.